Duiken op Koh Chang

Easyriders

Củ Chi

Inle lake

Van 5 tot 8 december 2015 ben ik tijdens mijn reis verbleven op het Thaise eiland Koh Chang. Koh Chang is het tweede grootste eiland van Thailand. Op dit mooie eiland heb ik een scooter gehuurd, een waterval bezocht en een duik gemaakt naar het wrak. Dit laatste heb ik gefilmd en kun je hier dus bekijken. Geniet ervan.

op 11 december 2015 heb ik in Chiang Mai een motor gehuurd voor 250baht en ben de bergen in gereden naar de tempel Doi Suthep. Vanuit daar heb ik een heerlijke bergrit gemaakt naar beneden door de stad naar de Grand Canyon van Chiang Mai. Hier heb ik heerlijk gezwommen en een aantal sprongen vanaf de rand gemaakt. Lekker dagje

Pai: een hippie dorp op drie uur rijden van Chiang Mai. Wat is het hier relaxed en kan je in de omgeving mooie dingen zien. Hier wil ik zeker nog een terug naar toe

In het noorden van Thailand ligt Chiang Rai waar ik 4 dagen ben geweest. Heel bijzonder was deze stad niet maar de markt die ik tegenkwam verbaasden me. Daarom laat ik hem jullie in de video zien. Niet heel speciaal maar wel leuk ook eens te bekijken

Op 22 December heb ik de slowboat vanuit Huay xai naar luangprabang genomen. de Boot deet er twee dagen over waardoor we hebben overnacht in Pakbeng. het was een mooie, indrukwekkende trip en een zeer memorabele manier van reizen. deze video geeft een indicatie van de omgeving en de boot.

Een van de top attracties als je Luang Prabang bezoekt is de waterval. Deze hebben we met onze multiculturele groep bezocht op 24 december. De avond ervoor had iedereen een kerstmuts gehad en deze hebben we dan maar meegenomen. We hebben een super leuke dag gehad. Halverwege de waterval, op een plek die eigelijk was afgezet hadden we nog het meeste lol.

Vang vieng het dorp in centraal laos wat vooral bekend staat om de backpackers activiteit tuben. Naast tuben heb ik hier echter ook de blue lagoon en verschillende grotten bezocht. Prima tijd

Voor het echte Tuben was ik helaas een jaartje of twee te laat in vangvieng. Echter heb ik met mijn kont in de binnenbant van een tractor, lekker weer, leuke mensen en goed betaalbare drank EEN TOP MIDDAG GEHAD!!

Wat doe je op oudjaarsdag als je alle main attracties in een stad al hebt gezien, je geen zin hebt om nog een dagje te tuben omdat je fit wil zijn voor nieuwjaar? Juist: dan ga je met je kayak de tubing route nog eens varen! weer een prima middag, iets minder relaxed maar zeker ook gezellig!

In thakhek heb ik samen met 4 dames een scooter gehuurd om “the loop” te rijden. Een tocht door laos van ongeveer 450 kilometer waar we 3 dagen op hebben gereden. Met als hoogtepunt op de ochtend van dag drie: de Conglor cave

Been there Don Det –  Dit eilandje in de mekong delta is een super fijne plek om wat te relaxen. Ik heb geen auto gezien en er rijden hoogstens een paar scooters rond. Op Don Det heb ik hardgelopen, gefietst en gekayakt. Nu klinkt het heel actief maar ook dat viel allemaal best mee. Gewoon leuk!

Angkor wat wat wordt als mooiste tempel ter wereld benoemd, en ik moet zeggen: dit zou kunnen kloppen. Het anker complex behuisd vele tempels waarvan ik de grootste en bekendste heb bezocht. Waarschijnlijk komen de beelden jou ook bekend voor.

De Bamboe trein is een van de toeristische attracties van Battambang, we hebben deze trein genomen tot een kleine nederzetting een paar kilometer buiten battambang en zijn toen weer omgekeerd over hetzelfde spoor om de zonsondergang te bekijken. Heel apart is de manier hoe ze omgaan met tegenliggende treinen : een trein wordt gewoon even gedemonteerd

In Siem Reap wordt er elke avond een voorstelling opgevoerd door de kinderen van het Circus. De groep bestaat uit kansarme jongeren die een mogelijkheid is geboden om naar school te gaan en een vak te leren zoals circus artiest. De show was heel erg indrukwekkend en ik hoop dat de donkere beelden toch een kleine indicatie geven.

Met een zeer impulsieve actie kwam ik op het eiland Ko Ta Kiev terecht. Een nog authentiek weinig toeristische eiland voor de kust van Cambodja. Ik heb hier een hele fijne 24 uur beleefd, heel veel leuke mensen en ervaringen!

Het kleinere en minder druk bezochte broertje van koh Rong: Koh rong samloem is in mijn ogen veel leuker om te bezoeken als het ondertussen beroemde koh rong. Hier vond ik nog parelwitte stranden, lieve bevolking en weinig toerisme…

Hanoi, de tweede stad van vietnam en qua verkeer waarschijnlijk de drukste stad die ik ooit bezocht. ik heb hier 3 dagen rondgelopen en ben toen doorgegaan naar Halong Bay waar we sliepen op een boot, een grot bezochten en genoten van het uitzicht.

Hue, de oude keizerlijke stad van vietnam. Hier bezocht ik verschillende tempels, tombes en natuurlijk het oude keizerlijke paleis. Heel veel cultuur voor een dag maar wel mooi om gezien te hebben

Onze Motor tour met de Easyrider Quang en River was er een om echt niet te vergeten. We zijn in vijf dagen van Da Nang over de Ho Chi Minh trail naar Dalat gereden. Onderweg zijn we op een tal van plaatsen gestopt en we hebben heel veel geleerd. Dit was een van de hoogtepunten van de reis door Vietnam.