Zuid Thailand

Na aankomst op het vliegveld van Bankok kwam ik toen ik opzoek was naar vervoer toevallig Kevin en Steffie weer tegen. Zij waren een dag eerder naar Yangon gegaan iets voor dat ik naar Mandalay vertrok maar blijkbaar waren onze vluchten toch gelijk. We hebben een Taxi naar het centrum gedeeld, een plaats gezocht om te overnachten en ons verder vermaakt met wat rondhangen op Khao San Road, een thaise massage en het drinken van biertjes. Bangkok was voor ons alle nu slechts een tussenstop. Kevin en Steffie zijn de volgende morgen naar Koh Pangang vertrokken en ik had afgesproken met Sky en kiley om samen naar Koh Phi phi te gaan. Dit is echter iets anders uitgepakt waardoor zij naar phuket zijn gevlogen en ik de nachtbus naar krabi heb genomen.

Koh Phi Phi

Na een ferry van ongeveer 2 uur ben ik vanuit krabi aangekomen op Koh Phi Phi, waarschijnlijk een van de eilanden kohphiphidie Typische Thais zijn. Aan de andere kant van het eiland kwam ik toevallig Skyler, kiley en Tia tegen en er bleek nog ruimte te zijn in het hostel waar zij verbleven.

In dit hostel hing een hele relaxte sfeer en ik raakte meteen in gesprek met een kerel uit australie. Buiten wat rondhangen op het eiland en s’avonds drinken is er weinig te beleven op het eiland en om toch iets te doen te hebben heb ik een dag duiken geboekt. Binnen het uur van mijn tweede duik wisten we 6 schildpadden tegen te komen, dit heeft wat gave beelden opgeleverd welke ik in het filmpje heb verwerkt.

Na Phi Phi zijn Kiley, Sky, Tia en Ik doorgereisd naar AuNang, een kustplaatsje onder Krabi met een relaxte sfeer. Ook hier bestond de dagbesteding uit op het strand hangen, een hapje eten en in de avond een biertje drinken.

Koh Pangan

Helaas duurde ons vervoer van Krabi naar Koh Pangan de hele dag waardoor we pas s’avonds laat op het eiland aankwamen. Het eiland had moeilijk nog voller gekund. Wij arriveerden een avond voor de fullmoon party en iedereen leek er al goed veel zin in te hebben. Er werd overal drank verkocht en dus ook gedronken. In een restaurantje een stukje van het strand hebben we afgesproken met steffie, kevin, caleb en Jamie. Caleb en Jamie waren al dronken toen ik aankwam dus mij het hostel laten zien wat ze hadden geboekt bleek nog lastig te zijn. Nadat ik was ingecheckt en had gedoucht lagen beide heren al in bed waardoor ik alleen terug ben gegaan naar kevin en steffies hostel en we uiteindelijk op het strand belanden met wat biertjes en muziek.

koh pangannDe Ochtend van de Fullmoon party heeft iedereen wat rustig aan zijn ding gedaan en na het ontbijt zijn we een stuk gaan lopen. Kevin was 8 jaar eerder al eens op koh pangan geweest en meende zich te herinneren dat er een mooie wandeling was naar een viewpoint dat zicht had op de andere kant van het eiland. Een pad bleek er niet meer te zijn maar na drie uur dwars door de jungle de berg op lopen hebben we het viewpoint uiteindelijk wel gevonden. In vergelijking tot de klim was de afdaling naar het strand aan de andere kant van het eiland een eitje maar toch was iedereen maar wat blij toen we in de zee lagen. Na een drankje heeft een taxiboot ons weer terug gebracht naar de andere kant van het eiland waar we precies optijd waren voor de zonsondergang.

Na onze hike zijn we allemaal snel gaan douche en omkleden voor full moon. We zijn tot suitingstijd bij het hostel van kevin en steffie gebleven en toen doorgelopen naar het strand. Een strand, 30.000 man, 5 podia, ontelbaar barretjes met buckets en een gezellige groep mensen staat gelijk aan het beste feestje van mijn leven. We hebben echt een top nacht gehad. Zoals het met full-moon party hoort (naar mijn mening) lag ik rond 9uur s’ochtends, moe maar voldaan in mijn bedje en heb ik het grootste gedeelte van de dag geslapen.

koh TaoDCIM100GOPRO

Een dag na de full moon party was het voor ons tijd om door te gaan naar koh tao. Over koh tao kan ik weinig anders zeggen als dat ik veel heb gedoken. In de week die ik op dit fantastische eiland heb doorgebracht heb ik 14 duiken gemaakt en heb ik dus veel in het duikcentrum rondgehangen. Geweldige sfeer, leuke dive masters en instructeurs en het fijt dat iedereen zich verbaasden over mijn luchtverbruik hebben zeker meegeholpen aan mijn top verblijf hier.

Krabi

Als alles goed gaat moet het natuurlijk een keer fout gaan. Dit gebeurde mij toen ik vanaf koh tao een ferry en bus had gepakt naar krabi om vanuit daar door te vliegen. Bij het opbergen van mijn credit card kwam ik er achter dat iemand in het hostel in mijn kluisje moet zijn geweest en het nodig heeft gevonden om al mijn euro’s en dollars, die ik voor de zekerheid bij had, te stelen. Dit was natuurlijk nogal een tegenslag en ik had ik Krabi dan ook totaal geen zin om te drinken, feesten of ook maar gezellig te doen.